Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Akademický malíř a sedlák / Akademischer Maler und Bauer

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F19%3A00006347" target="_blank" >RIV/46747885:24510/19:00006347 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Akademický malíř a sedlák / Akademischer Maler und Bauer

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se věnuje volné Gebauerově tvorbě. Začátky klade do dob studií na vídeňské a drážďanské akademii výtvarných umění. Sleduje postupnou proměnu Gebauerova díla od počátečních kreslených vtipů pro časopisy Meggendorfer Blätter a Jugend, přes rané malby v duchu postimpresionismů ovlivněných drážďanským školením až k moderním fotorealismům dvacátých a třicátých let a monumentální malbě. Umělecká tvorba Paula Gebauera zůstává, stejně jako její autor, bytostně spjata s prostředím, ze něhož vzešla. Lze na ni proto nahlížet výhradně jako na celek. Žádný obraz není jedním zástupným dílem hovořícím za všechna další, není možné na základě znalosti jedné olejomalby Gebauera odsoudit, nebo glorifikovat. V rámci zpracovávaných témat navrhuje Anna Habánová možnost rozdělit Gebauerovu volnou malířskou tvorbu do tří základních okruhů – portréty, obrazy spojené s polními pracemi a velké figurální kompozice. Všímá si také proměny umělcova díla na konci třicátých let, které konvenuje produkci spojené s politickým systémem nacistického Německa.

  • Název v anglickém jazyce

    Academic Painter and Farmer

  • Popis výsledku anglicky

    Chapter covers Gebauer’s freestyle work. The beginning of his artistic career is placed in the period of his studies at the academy of visual arts in Vienna and Dresden. It is followed by a gradual transformation of Gebauer’s work from the first cartoons for Meggendorfer Blätter and Jugend magazines, to early post-impressionist-like works influenced by his Dresden schooling, to modern photorealist works of the 1920s and 1930s and then to monumental painting. Paul Gebauer’s oeuvre remains, like the artist himself, very closely linked to its background. Gebauer can be neither doomed nor glorified based on your acquaintance with just one of his oil paintings. Anna Habánová suggests dividing Gebauer’s freestyle painterly oeuvre into three main groups – portraits, paintings depicting farm work in the fields, and large figural compositions. She also attends to the artist’s transformation at the end of the 1930s when his work turned to be in step with its time, conforming to the political system of the Nazi Germany.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-06031S" target="_blank" >GA17-06031S: Nové realismy na československé výtvarné scéně 1918–1945</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Paul Gebauer

  • ISBN

    978-80-87810-24-8

  • Počet stran výsledku

    40

  • Strana od-do

    38-77

  • Počet stran knihy

    232

  • Název nakladatele

    Národní památkový ústav

  • Místo vydání

    Liberec

  • Kód UT WoS kapitoly