Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pythagorova věta

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F19%3A00007334" target="_blank" >RIV/46747885:24510/19:00007334 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23420/15:43926666

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/sc25/files/2020/02/Náměty-na-aktivity-rozvíjející-matematickou-gramotnost.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/sc25/files/2020/02/Náměty-na-aktivity-rozvíjející-matematickou-gramotnost.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pythagorova věta

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem dokumentu je výklad Pythagorovy věty induktivní metodou, tj. přesněji řečeno metodou, která je založena na poznání vycházejícím z empiricky zjištěných faktů a skutečností a následně vedoucím k vyslovení obecných závěrů. Dílčími cíli materiálu jsou procvičení trojúhelníkové nerovnosti, zopakování typů trojúhelníků podle velikostí vnitřních úhlů, připomenutí terminologie spojené s pravoúhlým trojúhelníkem a určení obsahu obrazce vyznačeného ve čtvercové síti. Jako bonus výkladu Pythagorovy věty je přidán dynamický applet, v němž je užití čtverců v Pythagorově větě zobecněno na užití pravidelných rovinných obrazců. Dokument obsahuje také webové odkazy, jména autorů a stručné anotace výukových materiálů pro téma Pythagorova věta vyskytujících se v současné době na internetu.

  • Název v anglickém jazyce

    Pythagorean theorem

  • Popis výsledku anglicky

    The interpretation of the Pythagorean theorem with the use of the inductive method is the main aim of the document. The inductive method means the method based on the empirically found facts and realities from which it is consequently possible to draw general conclusions. Practising of the triangular inequality, repeating of the types of triangles according to the inner angles of a triangle, and determining of an area of a shape drawn in a square net are the partial aims of this material. The dynamic applet containing the generalization of the squares used in the Pythagorean theorem into the usage of the regular planar shapes is added as a bonus to the interpretation of the Pythagorean theorem. The web links of the teaching materials concerning the Pythagorean theorem and appearing at this moment on internet are mentioned together with the names of their authors and with short annotations in this document.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10102 - Applied mathematics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů