Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching (the British) Early Modernity and Enlightenment in the Twenty-First Century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F19%3A00007443" target="_blank" >RIV/46747885:24510/19:00007443 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.studia.ubbcluj.ro/arhiva/abstract_en.php?editie=PHILOLOGIA&nr=4&an=2019&id_art=17234" target="_blank" >http://www.studia.ubbcluj.ro/arhiva/abstract_en.php?editie=PHILOLOGIA&nr=4&an=2019&id_art=17234</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24193/subbphilo.2019.4.20" target="_blank" >10.24193/subbphilo.2019.4.20</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching (the British) Early Modernity and Enlightenment in the Twenty-First Century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper explores the possibilities to approach the eighteenth century pedagogically in the political, ideological, and philosophical contexts of the twenty-first century. It is an admitted fact that we cannot dismiss the Enlightenment if we want to understand the contemporary contexts of our lives. We may admire or abhor the rationalism of the Enlightenment, but we cannot avoid a certain positioning with regard to the Enlightenment because philosophically, we are still in the wake of this very important trend. The Enlightenment political theory is still the inspiration of many political arrangements in the contemporary world. The notion of virtue, so dear to the Enlightenment writers and artists, has become extremely topical with the spread of AIDS and examples may continue. To put all in a nutshell, this paper is a pedagogical re-reading of the British early modernity and of the British Enlightenment in a post-Communist and post-colonial context.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching (the British) Early Modernity and Enlightenment in the Twenty-First Century

  • Popis výsledku anglicky

    This paper explores the possibilities to approach the eighteenth century pedagogically in the political, ideological, and philosophical contexts of the twenty-first century. It is an admitted fact that we cannot dismiss the Enlightenment if we want to understand the contemporary contexts of our lives. We may admire or abhor the rationalism of the Enlightenment, but we cannot avoid a certain positioning with regard to the Enlightenment because philosophically, we are still in the wake of this very important trend. The Enlightenment political theory is still the inspiration of many political arrangements in the contemporary world. The notion of virtue, so dear to the Enlightenment writers and artists, has become extremely topical with the spread of AIDS and examples may continue. To put all in a nutshell, this paper is a pedagogical re-reading of the British early modernity and of the British Enlightenment in a post-Communist and post-colonial context.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60204 - General literature studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Philologia Universitas Babes-Bolyai

  • ISSN

    1220-0484

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    301-310

  • Kód UT WoS článku

    000512751200021

  • EID výsledku v databázi Scopus