Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didaktika školní atletiky I. Obecná část a běžecké disciplíny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009277" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009277 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://etul.publi.cz/book/1312-didaktika-skolni-atletiky-i" target="_blank" >https://etul.publi.cz/book/1312-didaktika-skolni-atletiky-i</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Didaktika školní atletiky I. Obecná část a běžecké disciplíny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento materiál je určeno především posluchačům pedagogických fakult oboru tělesná výchova a sport, ale může sloužit všem, kteří chtějí poznat a zvládnout základy „královny sportů“ osobně či chtějí správně metodicky atletiku vyučovat. Obsahem jsou poznatky důležité pro správné pochopení základní techniky atletických disciplín, které je vhodné zařazovat do výuky žáků na základních školách a návod pro osvojení potřebných dovedností i rozvoj pohybových schopností důležitých pro komplexní zvládnutí vybraných atletických disciplín. Přestože se předpokládají základní znalosti z anatomie, fyziologie, antropomotoriky, biomechaniky, pedagogiky, psychologie a dalších oborů, jsou zde ještě některé důležité poznatky připomenuty. Dále jsou součástí obsahu i základní historická fakta, pohled na současné postavení atletiky ve školní TV i poznatky nezbytné k úspěšnému uspořádání atletické soutěže. Úvodní kapitoly představují obecný rámec dané problematiky a základní poznatky využívané v následujících kapitolách zabývajících se již konkrétními atletickými disciplínami. Tyto pak zahrnují vždy charakteristiku disciplín především z hlediska dominantních pohybových schopností a energetického krytí výkonu, základní biomechanické parametry výkonu, připomenutí pravidel dané disciplíny a popis techniky a metodiky nácviku. Dále pak přehled nejčastějších chyb a návodu na jejich odstranění a také krátký přehled našich a světových osobností dané disciplíny.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactics of school athletics I. General part and running disciplines

  • Popis výsledku anglicky

    This material is intended primarily for students of pedagogical faculties in the field of physical education and sports, but it can serve everyone who wants to know and master the basics of the „queen of sports” in person or want to teach athletics correctly methodically. The content includes knowledge important for a correct understanding of the basic techniques of athletic disciplines, which should be included in the teaching of primary school students and instructions for acquiring the necessary skills and development of motor skills important for comprehensive management of selected athletic disciplines. Although basic knowledge of anatomy, physiology, anthropomotorics, biomechanics, pedagogy, psychology and other disciplines is assumed, some important findings are still recalled. The content also includes basic historical facts, a look at the current position of athletics in school TV and the knowledge necessary for a successful athletic competition. The introductory chapters present the general framework of the issue and the basic knowledge used in the following chapters dealing with specific athletic disciplines. These always include the characteristics of the disciplines, especially in terms of dominant motor skills and energy coverage of performance, basic biomechanical parameters of performance, reminder of the rules of the discipline and a description of the technique and methodology of training. Furthermore, an overview of the most common mistakes and instructions for their elimination, as well as a brief overview of our and the world‘s personalities in the discipline.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů