Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifying and supporting school-age children with motor competence deficits

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009311" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009311 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://icshpe.com/wp-content/uploads/2021/11/book_of_abstracts-1.pdf" target="_blank" >https://icshpe.com/wp-content/uploads/2021/11/book_of_abstracts-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identifying and supporting school-age children with motor competence deficits

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Motor competence refers to the development of fundamental motor skills corresponding to ontogenetic development. Clumsy, low-skilled children with low motor competence levels are unwilling to learn more complex motor tasks and avoid activities that expose them to a high likelihood of failure. They refuse to participate in exercise activities during childhood and later in adulthood, with consequences of a sedentary lifestyle. This pilot study aimed to estimate the level of motor competence in a sample of Czech school children, identify motor competence deficits and discuss possible causes.

  • Název v anglickém jazyce

    Identifying and supporting school-age children with motor competence deficits

  • Popis výsledku anglicky

    Motor competence refers to the development of fundamental motor skills corresponding to ontogenetic development. Clumsy, low-skilled children with low motor competence levels are unwilling to learn more complex motor tasks and avoid activities that expose them to a high likelihood of failure. They refuse to participate in exercise activities during childhood and later in adulthood, with consequences of a sedentary lifestyle. This pilot study aimed to estimate the level of motor competence in a sample of Czech school children, identify motor competence deficits and discuss possible causes.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů