Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výchova literaturou aneb Co dokáže příběh

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F23%3A00010402" target="_blank" >RIV/46747885:24510/23:00010402 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.us.edu.pl/index.php/pl/article/view/12962/10074" target="_blank" >https://journals.us.edu.pl/index.php/pl/article/view/12962/10074</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.31261/PiL.2021.03.09" target="_blank" >10.31261/PiL.2021.03.09</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výchova literaturou aneb Co dokáže příběh

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se pokouší doložit, že četba narativní literatury přispívá nejen k rozvoji kompetencí čtenářů v žákovském věku, nýbrž že má pozitivní vliv na dětskou osobnost celkově. Cílem analyticko-interpretační části je snaha ukázat možnosti využití uměleckých textů v procesu budování emoční zralosti dítěte, jako přirozený prostředek v procesu socializace a sebepoznání.

  • Název v anglickém jazyce

    Education through Literature, or What the Story Can Do

  • Popis výsledku anglicky

    Kateřina Váňová argues that reading narrative literature both contributes to the development of competencies in school-age readers and has a positive influence on a child’s personality in general. In the article’s analytical-interpretative part, she examines the potential of using artistic texts in the process of building emotional maturity in children. She draws attention to the method’s practical application in the process of socialization and of building self-knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60204 - General literature studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Paidia i Literatura

  • ISSN

    2719-4167

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus