Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Symbióza techniky a hudební výchovy: Příběh propojování dvou světů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F24%3A00012647" target="_blank" >RIV/46747885:24510/24:00012647 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/archiv-cisel/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/archiv-cisel/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Symbióza techniky a hudební výchovy: Příběh propojování dvou světů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehledová studie chronologicky mapuje klíčové milníky vývoje moderních technologií a jejich využití v hudbě a hudebním vzdělávání od 50. let 20. století až do současnosti. Zachycuje průkopnické pokusy o propojení hudby a počítačů , vynález prvních syntezátorů, samplerů a hudebních programů. Představuje významné osobnosti a mezníky, jako llliac Suite, vznik rozhraní MIDI , vývoj ITS systémů pro výuku hudby či projekty s využitím Al. Ukazuje , jak inovativní technologie postupně mohou pootevřít cestu k novým formám hudebního vyjádření a vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    The Symbiosis of Technology and Music Education: A Story of Connecting Two Worlds

  • Popis výsledku anglicky

    The review study chronologically maps key milestones in the development of modern technologies and their use in music and music education from the 1950s to the present. It captures pioneering attempts to connect music and computers, the invention of first synthesizers, samplers, and music programs. It presents important figures and milestones such as the Illiac Suite, the creation of MIDI interface, development of ITS systems for music education, and AI projects. It shows how innovative technologies can gradually open the way to new forms of musical expression and education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební výchova

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    15-19

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus