Symbióza techniky a hudební výchovy: Příběh propojování dvou světů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F24%3A00012647" target="_blank" >RIV/46747885:24510/24:00012647 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/archiv-cisel/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/hudebnivychova/archiv-cisel/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Symbióza techniky a hudební výchovy: Příběh propojování dvou světů
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová studie chronologicky mapuje klíčové milníky vývoje moderních technologií a jejich využití v hudbě a hudebním vzdělávání od 50. let 20. století až do současnosti. Zachycuje průkopnické pokusy o propojení hudby a počítačů , vynález prvních syntezátorů, samplerů a hudebních programů. Představuje významné osobnosti a mezníky, jako llliac Suite, vznik rozhraní MIDI , vývoj ITS systémů pro výuku hudby či projekty s využitím Al. Ukazuje , jak inovativní technologie postupně mohou pootevřít cestu k novým formám hudebního vyjádření a vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
The Symbiosis of Technology and Music Education: A Story of Connecting Two Worlds
Popis výsledku anglicky
The review study chronologically maps key milestones in the development of modern technologies and their use in music and music education from the 1950s to the present. It captures pioneering attempts to connect music and computers, the invention of first synthesizers, samplers, and music programs. It presents important figures and milestones such as the Illiac Suite, the creation of MIDI interface, development of ITS systems for music education, and AI projects. It shows how innovative technologies can gradually open the way to new forms of musical expression and education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60403 - Performing arts studies (Musicology, Theater science, Dramaturgy)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hudební výchova
ISSN
1210-3683
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
15-19
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—