Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How ELT Teacher Trainees Formulate Aims

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F24%3A00013173" target="_blank" >RIV/46747885:24510/24:00013173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acta.sapientia.ro/content/docs/03-819094.pdf" target="_blank" >https://acta.sapientia.ro/content/docs/03-819094.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.47745/ausp-2024-0015" target="_blank" >10.47745/ausp-2024-0015</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How ELT Teacher Trainees Formulate Aims

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stating an aim is a vital skill for planning effective teaching. Nonetheless, it is a skill one has to develop consciously. Teacher trainees learn how to formulate aims during their teacher training and validate their aim design in their teaching practice. Yet, they face several problems when stating an aim. The thematic analysis of aims written by English language teaching (ELT) bachelor and master teacher trainees at the Technical University of Liberec is used to define clusters of aspects that their aim designs consist of. The thematic analysis is followed by subsequent Spearman’s correlation coefficients’ statistics and Excel computations to analyse the frequency of those aspects in order to compare ELT bachelor and master teacher trainees’ aim designs and the potential impact of teaching experience on the ability to design an aim. These results are contrasted to a preferable aim design description according to the theory. The study results show that the aspects the respondents struggle with most are concreteness and student-orientedness, i .e . their aims are stated in vague language and are teacher-centred.

  • Název v anglickém jazyce

    How ELT Teacher Trainees Formulate Aims

  • Popis výsledku anglicky

    Stating an aim is a vital skill for planning effective teaching. Nonetheless, it is a skill one has to develop consciously. Teacher trainees learn how to formulate aims during their teacher training and validate their aim design in their teaching practice. Yet, they face several problems when stating an aim. The thematic analysis of aims written by English language teaching (ELT) bachelor and master teacher trainees at the Technical University of Liberec is used to define clusters of aspects that their aim designs consist of. The thematic analysis is followed by subsequent Spearman’s correlation coefficients’ statistics and Excel computations to analyse the frequency of those aspects in order to compare ELT bachelor and master teacher trainees’ aim designs and the potential impact of teaching experience on the ability to design an aim. These results are contrasted to a preferable aim design description according to the theory. The study results show that the aspects the respondents struggle with most are concreteness and student-orientedness, i .e . their aims are stated in vague language and are teacher-centred.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Sapientiae,Philologica

  • ISSN

    2360-0047

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    16

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus