Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The COVID-19 Pandemic as a Public Health Teacher-the Lessons We Must Learn

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24530%2F24%3A00013442" target="_blank" >RIV/46747885:24530/24:00013442 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38774497/" target="_blank" >https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38774497/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3389/phrs.2024.1607232" target="_blank" >10.3389/phrs.2024.1607232</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The COVID-19 Pandemic as a Public Health Teacher-the Lessons We Must Learn

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since 5th May 2023 COVID-19 is not considered a Public Health Emergency of International Concern (PHEIC), rather “an established and ongoing health issue” [1]. This was a moment to celebrate achievements, like the dedication of healthcare workers but also to reflect on the mistakes made [1]. Many COVID-19 deaths are still reported to the World Health Organization (WHO) and reminds us to learn from the past and take advantage of windows of opportunity before the next large-scale global health emergency. The Association of Schools of Public Health in the European Region (ASPHER)’s 20 key lessons learned and recommendations, draw from three broad influences: international reports, ASPHER COVID-19 Task Force publications, and country perspectives.

  • Název v anglickém jazyce

    The COVID-19 Pandemic as a Public Health Teacher-the Lessons We Must Learn

  • Popis výsledku anglicky

    Since 5th May 2023 COVID-19 is not considered a Public Health Emergency of International Concern (PHEIC), rather “an established and ongoing health issue” [1]. This was a moment to celebrate achievements, like the dedication of healthcare workers but also to reflect on the mistakes made [1]. Many COVID-19 deaths are still reported to the World Health Organization (WHO) and reminds us to learn from the past and take advantage of windows of opportunity before the next large-scale global health emergency. The Association of Schools of Public Health in the European Region (ASPHER)’s 20 key lessons learned and recommendations, draw from three broad influences: international reports, ASPHER COVID-19 Task Force publications, and country perspectives.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30304 - Public and environmental health

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PUBLIC HEALTH REVIEWS

  • ISSN

    2107-6952

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1607232

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001228262600001

  • EID výsledku v databázi Scopus