The COVID-19 Pandemic as a Public Health Teacher-the Lessons We Must Learn
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24530%2F24%3A00013442" target="_blank" >RIV/46747885:24530/24:00013442 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38774497/" target="_blank" >https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38774497/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3389/phrs.2024.1607232" target="_blank" >10.3389/phrs.2024.1607232</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The COVID-19 Pandemic as a Public Health Teacher-the Lessons We Must Learn
Popis výsledku v původním jazyce
Since 5th May 2023 COVID-19 is not considered a Public Health Emergency of International Concern (PHEIC), rather “an established and ongoing health issue” [1]. This was a moment to celebrate achievements, like the dedication of healthcare workers but also to reflect on the mistakes made [1]. Many COVID-19 deaths are still reported to the World Health Organization (WHO) and reminds us to learn from the past and take advantage of windows of opportunity before the next large-scale global health emergency. The Association of Schools of Public Health in the European Region (ASPHER)’s 20 key lessons learned and recommendations, draw from three broad influences: international reports, ASPHER COVID-19 Task Force publications, and country perspectives.
Název v anglickém jazyce
The COVID-19 Pandemic as a Public Health Teacher-the Lessons We Must Learn
Popis výsledku anglicky
Since 5th May 2023 COVID-19 is not considered a Public Health Emergency of International Concern (PHEIC), rather “an established and ongoing health issue” [1]. This was a moment to celebrate achievements, like the dedication of healthcare workers but also to reflect on the mistakes made [1]. Many COVID-19 deaths are still reported to the World Health Organization (WHO) and reminds us to learn from the past and take advantage of windows of opportunity before the next large-scale global health emergency. The Association of Schools of Public Health in the European Region (ASPHER)’s 20 key lessons learned and recommendations, draw from three broad influences: international reports, ASPHER COVID-19 Task Force publications, and country perspectives.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
30304 - Public and environmental health
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
PUBLIC HEALTH REVIEWS
ISSN
2107-6952
e-ISSN
—
Svazek periodika
45
Číslo periodika v rámci svazku
1607232
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
001228262600001
EID výsledku v databázi Scopus
—