Computational Modeling of the liquid LPG Injection into the suction Manifold of an SI Vehicle Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24620%2F13%3A%230000127" target="_blank" >RIV/46747885:24620/13:#0000127 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scientific.net/AMM.390.355" target="_blank" >http://www.scientific.net/AMM.390.355</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.390.355" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.390.355</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computational Modeling of the liquid LPG Injection into the suction Manifold of an SI Vehicle Engine
Popis výsledku v původním jazyce
LPG is a very first-rate alternative fuel for a vehicle SI engine. By mixture formation using the injection of the gaseous LPG into suction manifold of the naturally aspirated SI engine the engine power is reduced to the original petrol engine power. This advantage is corrected by mixture formation using the liquid LPG injection into the intake air to the suction manifold. The paper deals with the computational modelling of the process on the liquid LPG injection, especially of the history LPG pressureand the LPG temperature before outlet nozzle. The calibration of the computational model has been performed by the experiment. The paper proposes the design precaution on the icing of the outside on the outlet nozzle.
Název v anglickém jazyce
Computational Modeling of the liquid LPG Injection into the suction Manifold of an SI Vehicle Engine
Popis výsledku anglicky
LPG is a very first-rate alternative fuel for a vehicle SI engine. By mixture formation using the injection of the gaseous LPG into suction manifold of the naturally aspirated SI engine the engine power is reduced to the original petrol engine power. This advantage is corrected by mixture formation using the liquid LPG injection into the intake air to the suction manifold. The paper deals with the computational modelling of the process on the liquid LPG injection, especially of the history LPG pressureand the LPG temperature before outlet nozzle. The calibration of the computational model has been performed by the experiment. The paper proposes the design precaution on the icing of the outside on the outlet nozzle.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied Mechanics and Materials
ISSN
1660-9336
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
390
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
355-359
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—