Lightweight Battery Electric Vehicle for Educational Purposes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24620%2F13%3A%230000129" target="_blank" >RIV/46747885:24620/13:#0000129 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scientific.net/AMM.390.281" target="_blank" >http://www.scientific.net/AMM.390.281</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.390.281" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.390.281</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Lightweight Battery Electric Vehicle for Educational Purposes
Popis výsledku v původním jazyce
Introducing the concept of Battery Electric Vehicle developed at the Technical University of Liberec, intended for test and educational purposes. It is a lightweight four wheeled vehicle with an open frame primarily designed for ease of access to all major vehicle components. For the main structural elements of the vehicle frame was chosen modular system of extruded aluminum profiles. The vehicle power unit consists of BLDC motor paired with multi-speed manual transmission. Traction battery with regardfor the electrical safety consists of 17s LFP cells only, resulting in a nominal voltage of 55 VDC (63 VDC fully charged). Total amount of energy stored in the traction battery is 10.8 kWh.
Název v anglickém jazyce
Lightweight Battery Electric Vehicle for Educational Purposes
Popis výsledku anglicky
Introducing the concept of Battery Electric Vehicle developed at the Technical University of Liberec, intended for test and educational purposes. It is a lightweight four wheeled vehicle with an open frame primarily designed for ease of access to all major vehicle components. For the main structural elements of the vehicle frame was chosen modular system of extruded aluminum profiles. The vehicle power unit consists of BLDC motor paired with multi-speed manual transmission. Traction battery with regardfor the electrical safety consists of 17s LFP cells only, resulting in a nominal voltage of 55 VDC (63 VDC fully charged). Total amount of energy stored in the traction battery is 10.8 kWh.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED0005%2F01%2F01" target="_blank" >ED0005/01/01: Centrum pro nanomateriály, pokrocilé technologie a inovace</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied Mechanics and Materials
ISSN
1660-9336
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
390
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
281-285
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—