Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mode I fracture evaluation of carbon fiber reinforced polymer/steel interfaces subject to freeze-thaw cycling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24620%2F20%3A00006752" target="_blank" >RIV/46747885:24620/20:00006752 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1350630719308386" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1350630719308386</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.engfailanal.2020.104405" target="_blank" >10.1016/j.engfailanal.2020.104405</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mode I fracture evaluation of carbon fiber reinforced polymer/steel interfaces subject to freeze-thaw cycling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In order to increase the durability database and have a better understanding of the degradation mechanism, the effect of freeze-thaw cycling on the mode I fracture energy release rate of CFRP (Carbon Fiber Reinforced Polymer)/steel interface is studied by using wedge driving test method. Previous studies show that moisture plays an important role in freezing-thawing cycling, therefore the relationship between moisture and mode I fracture energy release rate of CFRP/steel interface is studied. Because the interfacial moisture content cannot be measured directly, a finite element simulation is established to predict the moisture distribution of the interface based on water uptake tests of component materials. The results show that the mode I fracture energy release rate of CFRP/steel interface decreases nonlinearly with apparent relative humidity. The change of failure mode from debonding within the CFRP layer to adhesive failure long the interface is also observed.

  • Název v anglickém jazyce

    Mode I fracture evaluation of carbon fiber reinforced polymer/steel interfaces subject to freeze-thaw cycling

  • Popis výsledku anglicky

    In order to increase the durability database and have a better understanding of the degradation mechanism, the effect of freeze-thaw cycling on the mode I fracture energy release rate of CFRP (Carbon Fiber Reinforced Polymer)/steel interface is studied by using wedge driving test method. Previous studies show that moisture plays an important role in freezing-thawing cycling, therefore the relationship between moisture and mode I fracture energy release rate of CFRP/steel interface is studied. Because the interfacial moisture content cannot be measured directly, a finite element simulation is established to predict the moisture distribution of the interface based on water uptake tests of component materials. The results show that the mode I fracture energy release rate of CFRP/steel interface decreases nonlinearly with apparent relative humidity. The change of failure mode from debonding within the CFRP layer to adhesive failure long the interface is also observed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_025%2F0007293" target="_blank" >EF16_025/0007293: Modulární platforma pro autonomní podvozky specializovaných elektrovozidel pro dopravu nákladu a zařízení</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Engineering Failure Analysis

  • ISSN

    1350-6307

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    110

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000515523600029

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85078206767