Vliv urbanistické struktury na dopravní náročnost území a vztah územního plánování k řešení trvale udržitelné dopravy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47307218%3A_____%2F06%3A%2308" target="_blank" >RIV/47307218:_____/06:#08 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv urbanistické struktury na dopravní náročnost území a vztah územního plánování k řešení trvale udržitelné dopravy
Popis výsledku v původním jazyce
Článek a prezentace se věnovaly tematice optimální dopravní obsluhy území v závislosti na jeho urbanizaci. Existují nástroje a postupy k jejich využití, které mohou snížit poptávku po přepravě (zejména individuální). Úkolem současnosti a blízké budoucnosti je zvýšení informovanosti veřejné správy o možnostech dopravního modelování. Rovněž je nutné přesvědčit (v nejhorším případě donutit) architekty urbanisty o potřebnosti spolupráce s dopravními odborníky při strategickém územním plánování.
Název v anglickém jazyce
Impacts of urban structures on demand factor of transport services in the area and relationship of spatial planning to sustainable transport
Popis výsledku anglicky
The article and presentation were dedicated to optimal level of transport services in relation to the level of urbanization in the area. There are tooles and ways to use them, that can decrease existing transport demand (mainly individual) in particularareas. The task for near future is to raise awareness of authorities of transport modelling possibilities. It is also necessary to convince professionals in urban and architectural planners of the need to cooperate with transport professionals in strategic spatial planning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F04%2F0678" target="_blank" >GA103/04/0678: Vliv urbanistické struktury na dopravní náročnost území a vztah územního plánování k řešení trvale udržitelné dopravy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dopravná infraštruktúra v mestách
ISBN
80-8070-621-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
277
Strana od-do
25-31
Název nakladatele
Žilinská univerzita
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
6. 12. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—