Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zvýšení spolehlivosti a životnosti rozvaděčů leteckého motoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F10%3A%230000443" target="_blank" >RIV/47718684:_____/10:#0000443 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zvýšení spolehlivosti a životnosti rozvaděčů leteckého motoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aplikace technologie žárového nástřiku kyslíko-acetylenovým plamenem pro rozvaděč leteckého spalovacího motoru. Účelem využití tohoto nového technologického postupu je snížení vůlí mezi statorem a rotorem a zvýšení účinnosti a spolehlivosti leteckého motoru. Jedná se o novou, inovační metodu povrchové úpravy rozvaděčů a to aplikaci tzv. obrusitelného povlaku odolného proti korozi za zvýšených teplot až do 815°C, odolného erozi pevnými částicemi a spalinami a zabraňujícího poškození rotorových lopatek při jejich náhodném kontaktu s povlakem vzhledem k jeho unikátním materiálovým vlastnostem.

  • Název v anglickém jazyce

    Increasing of the reliability and lifetime of the aero engine distributors

  • Popis výsledku anglicky

    The technological process deals with the application of the thermally sprayed coating using the oxygen-acetylene flame technology to the part of aero engine distributors. The main purpose of the new technological method is decreasing the clearance between a stator and a rotor and increasing the efficiency and reliability of aero engines. It is a new innovate method of surface treatment on the basis of the application of a so-called "abradable" coating, which is characterized by the corrosive resistanceup to 815 °C, the erosive resistance against solid particles and exhaust gases. Using this coating also ensures the safety engine running with regard to the prevention against rotors blades´ wear during their casual contact with the coating.

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie

  • CEP obor

    JK - Koroze a povrchové úpravy materiálu

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FT-TA5%2F072" target="_blank" >FT-TA5/072: Výzkum a vývoj nových konstrukčních řešení pro zvyšování účinnosti a spolehlivosti energetických zařízení použitím technologie žárového nástřiku</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TGP-VMS/15-33/11

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    VZU Plzeň s.r.o., IČO: 47718684, Výrobní postup č. TGP-VMS/15-33/11 z 1.12.2010

  • Ekonomické parametry

    neuvádí se

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    47718684

  • Název vlastníka

    Výzkumný a zkušební ústav Plzeň s.r.o.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem