Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Structure service life assessment under combined loading using probability approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F16%3AN0000025" target="_blank" >RIV/47718684:_____/16:N0000025 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/49777513:23210/16:43930752

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vzuplzen.cz" target="_blank" >http://www.vzuplzen.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3221/IGF-ESIS.38.11" target="_blank" >10.3221/IGF-ESIS.38.11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Structure service life assessment under combined loading using probability approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents a basic research approach for probabilistic assessment of vehicle structure fatigue endurance under multiaxial loading. One representative welded structural detail of the bottom joint plate of an articulated bus was selected for the case study. The character of the loading on the joint during a service test is analyzed and discussed. The methodology for estimation of the damage level in the joint builds on deterministic procedures for railway vehicle assessment based on shear, longitudinal and transverse stress components. This approach based on the equivalent stress and particular load capacity factors was expanded to include the probabilistic perspective.

  • Název v anglickém jazyce

    Structure service life assessment under combined loading using probability approach

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents a basic research approach for probabilistic assessment of vehicle structure fatigue endurance under multiaxial loading. One representative welded structural detail of the bottom joint plate of an articulated bus was selected for the case study. The character of the loading on the joint during a service test is analyzed and discussed. The methodology for estimation of the damage level in the joint builds on deterministic procedures for railway vehicle assessment based on shear, longitudinal and transverse stress components. This approach based on the equivalent stress and particular load capacity factors was expanded to include the probabilistic perspective.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1502" target="_blank" >LO1502: Rozvoj Regionálního technologického institutu</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Frattura ed Integrità Strutturale

  • ISSN

    19718993

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    82-91

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus