Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Conference proceedings: Multibody modelling methodology of the railway vehicle for heavy loads transport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F22%3AN0000059" target="_blank" >RIV/47718684:_____/22:N0000059 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Conference proceedings: Multibody modelling methodology of the railway vehicle for heavy loads transport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Proceedings of The International Colloquium Dynamics of Machines and Mechanical Systems with Interactions DYMAMESI 2022. The paper deals with the creation of the multibody model of a 32-axle wagon intended for carrying large size and heavy loads. The modelling methodology is based on the vehicle decomposition into particular design elements characterized as rigid bodies. They are further connected by various kinematical joints and constraints. Suspension elements are realized by nonlinear force elements. Wheel rail contact is treated by complex nonlinear force elements respecting real contact geometry. Illustrative numerical simulations are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Conference proceedings: Multibody modelling methodology of the railway vehicle for heavy loads transport

  • Popis výsledku anglicky

    Proceedings of The International Colloquium Dynamics of Machines and Mechanical Systems with Interactions DYMAMESI 2022. The paper deals with the creation of the multibody model of a 32-axle wagon intended for carrying large size and heavy loads. The modelling methodology is based on the vehicle decomposition into particular design elements characterized as rigid bodies. They are further connected by various kinematical joints and constraints. Suspension elements are realized by nonlinear force elements. Wheel rail contact is treated by complex nonlinear force elements respecting real contact geometry. Illustrative numerical simulations are presented.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů