Residual Stress Measurement in Railway Axles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47718684%3A_____%2F23%3A10001614" target="_blank" >RIV/47718684:_____/23:10001614 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Residual Stress Measurement in Railway Axles
Popis výsledku v původním jazyce
The semi-destructive methods for investigation of residual stresses in railway axles according EN 13261 standards are discussed and compared: hole-drilling method, saw-cut method and grove-grinding method. The grove-grinding method is recommended for this task, having the highest sensitivity and is easy to use. The tool with stepping motor was designed and implemented for this method.
Název v anglickém jazyce
Residual Stress Measurement in Railway Axles
Popis výsledku anglicky
The semi-destructive methods for investigation of residual stresses in railway axles according EN 13261 standards are discussed and compared: hole-drilling method, saw-cut method and grove-grinding method. The grove-grinding method is recommended for this task, having the highest sensitivity and is easy to use. The tool with stepping motor was designed and implemented for this method.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů