How can teachers and students benefit from corpus studies?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F09%3A%230002851" target="_blank" >RIV/47813059:19240/09:#0002851 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How can teachers and students benefit from corpus studies?
Popis výsledku v původním jazyce
The paper gives some principal arguments for the corpus-based approach to English language teaching. ELT methodologists have to critically assess their current learning materials and tools and become open to new resources based on the real language usage. Such principles apply both to the acquisition of the grammar and the lexicon.
Název v anglickém jazyce
How can teachers and students benefit from corpus studies?
Popis výsledku anglicky
The paper gives some principal arguments for the corpus-based approach to English language teaching. ELT methodologists have to critically assess their current learning materials and tools and become open to new resources based on the real language usage. Such principles apply both to the acquisition of the grammar and the lexicon.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Dosahování a hodnocení kvality ve výuce cizích jazyků, soubor vědeckých statí
ISBN
978-80-86855-45-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
—
Název nakladatele
Metropolitní univerzita Praha
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—