Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F10%3A%230003158" target="_blank" >RIV/47813059:19240/10:#0003158 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Memory

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výstava fotografa Pavla Máry v galerii Kotelna představuje figurální cyklus Memory z roku 2009, uvedený poprvé na autorově souborné výstavě v Galerii umění v Karlových Varech v minulém roce. Do současné, rozšířené expozice byly navíc zařazeny i dva snímky v nadživotní velikosti (Memory XIV a XV, 280x420cm), dominující této kolekci, jež zahrnuje téměř dvě desítky velkoformátových pláten. Márovy studie nahých lidských těl a jejich vzájemných interakcí ve vymezeném abstraktním prostoru se vyznačují do negativu převrácenou barevností, užitou již v jeho cyklu Madony z roku 1999. Autorův zájem o vyjádření objemů v ploše obrazu, objevující se u ceněných Mechanických corpusů z konce 90. let, je přítomen i v Memory. Formální podobnost s malbou podporuje tisk archivními pigmenty na plátno, i když je tu stále zřejmý záměr zachovat čistotu nemanipulovaného fotografického záznamu.

  • Název v anglickém jazyce

    Memory

  • Popis výsledku anglicky

    The exhibition of Pavel Mára?s photographs in the gallery ?Kotelna? presents a figural series Memory from the year 2009, which was first introduced last year at the photographer's retrospective exhibition in ?Galerie umění? in Karlovy Vary. The supplemented exhibition includes two above life-size photographs (Memory XIV and XV, 280x420cm), which dominate the collection comprising almost twenty full scale photographs. Mára?s studies of naked human bodies and their interaction in restricted abstract spaceare typical of the inverse colour of negative, which he first applied in his cycle Madonnas in 1999. Author?s interest in expressing dimension in photographs, used in the award-winning Mechanical corpora from the end of the 1990s, is also present in Memory. The formal semblance with painting is supported by the print with archive pigment on canvas, although the intent to keep a pure, unmanipulated photographic record is still evident.

Klasifikace

  • Druh

    E<sub>nekrit</sub> - Výstava

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Kotelna Karlin Gallery, Prague

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    1

  • Počet zahraničních účastníků

    0

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce