Dominique-Vivant Denon známý i neznámý: arbitr, censor a Napoleonův hlavní poradce v otázkách umění a vkusu.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F13%3A%230005234" target="_blank" >RIV/47813059:19240/13:#0005234 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dominique-Vivant Denon známý i neznámý: arbitr, censor a Napoleonův hlavní poradce v otázkách umění a vkusu.
Popis výsledku v původním jazyce
Dominique-Vivant Denon, generální ředitel muzeí ve Francii v letech 1802?1815, je často považován za nejdůležitější a nejvlivnější osobnost v oblasti umění za Napoleonovy vlády, koordinátor nového uměleckého projevu ?Le Style Empire?, jeden ze zakladatelů stylu ?Retoud d?Egypte?, stejně jako iniciátor nové estetiky konzulátu a Napoleonova císařství ve Francii. Studie, založená především na analýze Denonovy korespondence a pamětí jeho současníků, dokazuje, že aspirace Denona v oblasti prezentace Napoleona a jeho režimu prostřednictvím umění směřovalo ke třem dimenzím projektování reality ? reprezentaci uměním, politické propagandě a osobnostního kultu Napoleona Bonaparta. Ty byly uplatňovány Denonem v různé míře a v různých případech, a to s ohledem a vzávislosti na limity stanovené jeho pánem.
Název v anglickém jazyce
Dominique-Vivant Denon known and unknown: arbiter, censor and the main adviser of Napoleon in the questions of art and style.
Popis výsledku anglicky
Dominique-Vivant Denon, the general director of museums in France from 1802 to 1815 is often considered to be the most important and the most influential person in the domain of Napoleonic art, the coordinator of a new artistic expression ?Le Style Empire?, one of the founders of the style ?Retour d?Egypte?, as well as the inciter of the new aesthetics of the Consulate and Napoleonic Empire in France. The paper, based primarily on the analysis of Denon´s correspondence and memories of contemporaries, demonstrate that the aspirations of Denon in the presentation of Napoleon and his government via art were oriented to three dimensions of the projection of reality ? the representation through art, political propaganda and the personality cult of NapoleonBonaparte. These were applied by Denon via different measures and, in particular cases, indeed with regards to the wishes and in dependence on limitations ordered by his governor.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0031" target="_blank" >EE2.3.20.0031: "Historizace střední Evropy" jako téma pro rozvoj lidského potencionálu v oblasti výzkumu, inovací, vzdělávání a zapojení současných a budoucích vědecko-výzkumných pracovníků do mezinárodních VaV aktivit</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Historica Universitatis Silesianae Opaviensis
ISSN
1803-411X
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
29-50
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—