Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Subjectivity as a Void in the Impressionist by Hari Kunzru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F14%3A%230005122" target="_blank" >RIV/47813059:19240/14:#0005122 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/47813059:19240/14:N0000007

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Subjectivity as a Void in the Impressionist by Hari Kunzru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article reads the central character of Hari Kunzru?s debut novel as a traveller within a discursively defined universe of colonialism and argues that the hybridity that forms the texture of his identity is not perceived by him as liberating, but rather as a stigma that he tries to conceal. Further, the article reads The Impressionist through the theories of Homi Bhabha and Judith Butler, who have both addressed the ways in which subjectivity arises as an effect of cultural, ethnic and gender performances. Finally, the paper will try to answer the question of whether the multiplicity of selves experienced and/or performed by the novel?s main protagonist can or cannot land him in happiness and freedom.

  • Název v anglickém jazyce

    Subjectivity as a Void in the Impressionist by Hari Kunzru

  • Popis výsledku anglicky

    This article reads the central character of Hari Kunzru?s debut novel as a traveller within a discursively defined universe of colonialism and argues that the hybridity that forms the texture of his identity is not perceived by him as liberating, but rather as a stigma that he tries to conceal. Further, the article reads The Impressionist through the theories of Homi Bhabha and Judith Butler, who have both addressed the ways in which subjectivity arises as an effect of cultural, ethnic and gender performances. Finally, the paper will try to answer the question of whether the multiplicity of selves experienced and/or performed by the novel?s main protagonist can or cannot land him in happiness and freedom.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ostrava Journal of English Philology

  • ISSN

    1803-8174

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    93-105

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus