Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Děti, mládež a socialismus v Československu v 50. a 60. letech.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F14%3A%230005167" target="_blank" >RIV/47813059:19240/14:#0005167 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Děti, mládež a socialismus v Československu v 50. a 60. letech.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současná česká historiografie reflektuje zájem o dějiny dětství a mládeže, které rozvíjí zejména optikou moderního pojetí kulturních dějin. Pozornost historiků se však soustřeďuje zejména na bádání ve starších dějinách, na období 19. století, proměny tohoto fenoménu ve 20. století jsou reflektovány jen velmi málo. Zejména vývoj pro roce 1945 je velmi málo v české historiografii zastoupen. Monografie se pokouší na tento deficit upozornit a zároveň vytyčuje několik důležitých směrů výzkumu: děti a mládežjako objekt poválečného (socialistického) školství a pedagogiky, mimoškolní výchova dětí jako součást řešení širšího společenského problému volného času, vztah politických elit k dospívající mládeži a odraz dětského světa v médiích.

  • Název v anglickém jazyce

    Children, Youth and Socialism in Czechoslovakia in the 50th and 60th

  • Popis výsledku anglicky

    Current Czech historiography reflects the interest in the history of childhood and youth, which develops particularly through the view of the modern concept of cultural history. The attention of historians however, focuses mostly on research into older history, into the period of 19th century; the transformations of this phenomenon in the 20th century are reflected only to a very small extent. In particular, development after 1945 is represented only marginally in Czech historiography. The monograph endeavours to draw attention to this deficit and at the same time it sets down several important directions of this research: children and youth as a subject of the post-war (Socialist) educational system and pedagogies, extracurricular education of children as part of dealing with the wider social issue of leisure time, the relation of the political elite to youth in the process of becoming adults and the reflection of the children?s world in the media.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0031" target="_blank" >EE2.3.20.0031: "Historizace střední Evropy" jako téma pro rozvoj lidského potencionálu v oblasti výzkumu, inovací, vzdělávání a zapojení současných a budoucích vědecko-výzkumných pracovníků do mezinárodních VaV aktivit</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7510-057-3

  • Počet stran knihy

    207

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě

  • Místo vydání

    Opava

  • Kód UT WoS knihy