Analýza profilových obrázků uživatelů Facebooku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F15%3A%230005517" target="_blank" >RIV/47813059:19240/15:#0005517 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://itlib.cvtisr.sk/archiv/2015/2/analyza-profilovych-obrazku-uzivatelu-facebooku.html?page_id=2979" target="_blank" >http://itlib.cvtisr.sk/archiv/2015/2/analyza-profilovych-obrazku-uzivatelu-facebooku.html?page_id=2979</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza profilových obrázků uživatelů Facebooku
Popis výsledku v původním jazyce
Sociální sítě patří v dnešní době mezi široce diskutované téma i z toho důvodu, že nabízí svým uživatelům různé možnosti dorozumívání se. Lidská komunikace zde neprobíhá pouze písemnou formou, ale i dalšími způsoby. Informace, respektive obsah komunikace, jsou v takovém případě předávány například v podobě obrázků nebo fotografií. Článek je zaměřen na uživatele sociálních sítí a jejich profilové obrázky. Hlavní důraz je kladen především na sociální síť Facebook. V úvodu je charakterizováno prostředí sociálních sítí a vysvětlena stěžejní terminologie. Zároveň jsou zmíněny a popsány již realizované výzkumy, které se problematikou profilových obrázků v sociálních sítích zabývaly. Cílem příspěvku je představení koncepce vlastního výzkumu, jehož podstatou je analýza profilových obrázků vybraných uživatelů Facebooku. V rámci výzkumu jsou stanoveny dva klíčové ukazatele, množství a obsah profilových obrázků, které budou v jeho průběhu sledovány. Posléze jsou jednotlivé kategorie uživatelů por
Název v anglickém jazyce
An analysis of users' profile pictures from Facebook
Popis výsledku anglicky
Social networks have nowadays become a widely discussed issue not only because of offering various possibilities of communication to their users. Here, human communication is not carried out only in a written form. The information, or more precisely thecontent of the communication, is transmitted as pictures or photographs. The article is focused on the users of social networks and their profile images. The main focus is put on the Facebook social network. In the introduction, we describe the characteristics of the social networks´ environment and we explain the core terms. At the same time, we mention and describe the researches that were already run on the issue of profile images. The aim of this paper is to present the concept of our own future research built upon an analysis of the profile images of the chosen Facebook users. In terms of the research, there are two main indicators determined there ? the amount and the content of the monitored profile images. Then the specific cate
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ITlib: Informačné technológie a knižnice
ISSN
1335-793X
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
53-63
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—