Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Autorské strategie v real person fanfiction mezi autencitou a fikcí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F15%3AN0000004" target="_blank" >RIV/47813059:19240/15:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Autorské strategie v real person fanfiction mezi autencitou a fikcí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Současná digitální kultura má konvergentní charakter (Jenkins), takže korporátní kultura a kultura zdola žijí v symbioze. Prosumer (Toffler) není "autorem-autoritou", disponuje však novou gramotností, která mu umožňuje reprodukovat mediální obsahy. Nejinteraktivnejší skupiny mediálního publika vytvářejí komunity a sítě fanoušků. Fanfiction není náhradou masmediální kultury, je ale důsledkem masové distribuce populární kultury k interaktivnímu publiku. Analýza textů české "real person fanfiction" ukázala, že její autoři vytvářejí iluzi autenticity. Typické dílo této fanfiction je romantická povídka, ve které vypravěč je identický s hlavní postavou.

  • Název v anglickém jazyce

    Author strategies in real person fanfiction: between authentic anf fictional

  • Popis výsledku anglicky

    Contemporary digital culture has convergent character (Jenkins), so that grassroots and corporate media live in symbiosis. Prosumer (Toffler) is not “the author as authority” but he has received training in new literacy which allows him to re-produce media contents. The most inter-active groups of media audiences form communities and networks of fans. Fanfiction doesn´t substitute mass media culture but it appears as a result of mass distribution of popular culture towards new inter-active audience.Analysis of Czech real person fanfiction texts showed that authors use to create the illusion of authenticity. A typical piece of real person fanfiction is a romance novel with a narrator identical to a main character.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Literární a knižní kultura v digitálním věku

  • ISBN

    978-80-87895-49-8

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    49-57

  • Počet stran knihy

    178

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS kapitoly