Autorské strategie v real person fanfiction mezi autencitou a fikcí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F15%3AN0000004" target="_blank" >RIV/47813059:19240/15:N0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Autorské strategie v real person fanfiction mezi autencitou a fikcí
Popis výsledku v původním jazyce
Současná digitální kultura má konvergentní charakter (Jenkins), takže korporátní kultura a kultura zdola žijí v symbioze. Prosumer (Toffler) není "autorem-autoritou", disponuje však novou gramotností, která mu umožňuje reprodukovat mediální obsahy. Nejinteraktivnejší skupiny mediálního publika vytvářejí komunity a sítě fanoušků. Fanfiction není náhradou masmediální kultury, je ale důsledkem masové distribuce populární kultury k interaktivnímu publiku. Analýza textů české "real person fanfiction" ukázala, že její autoři vytvářejí iluzi autenticity. Typické dílo této fanfiction je romantická povídka, ve které vypravěč je identický s hlavní postavou.
Název v anglickém jazyce
Author strategies in real person fanfiction: between authentic anf fictional
Popis výsledku anglicky
Contemporary digital culture has convergent character (Jenkins), so that grassroots and corporate media live in symbiosis. Prosumer (Toffler) is not “the author as authority” but he has received training in new literacy which allows him to re-produce media contents. The most inter-active groups of media audiences form communities and networks of fans. Fanfiction doesn´t substitute mass media culture but it appears as a result of mass distribution of popular culture towards new inter-active audience.Analysis of Czech real person fanfiction texts showed that authors use to create the illusion of authenticity. A typical piece of real person fanfiction is a romance novel with a narrator identical to a main character.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Literární a knižní kultura v digitálním věku
ISBN
978-80-87895-49-8
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
49-57
Počet stran knihy
178
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS kapitoly
—