Recepce antiky v středoškolských učebnicích zemí socialistického bloku v 50. a 60. letech 20. století.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F16%3AN0000255" target="_blank" >RIV/47813059:19240/16:N0000255 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Recepce antiky v středoškolských učebnicích zemí socialistického bloku v 50. a 60. letech 20. století.
Popis výsledku v původním jazyce
Antika byla v učebnicích socialistických států vnímána jako přechodná etapa vývoje lidské společnosti, od prehistorie k třídní společnosti. Byly popisovány jevy, které byly v souladu s marxisticko-leninskou teorií třídního boje, potlačovány ty, které byly v protikladu s oficiální státní ideologií.
Název v anglickém jazyce
The interpretation of antiquity in the textbooks at the secondary schools in the socialist countries in the 50th and 60th years of the 20th century.
Popis výsledku anglicky
The antiquity was described in the textbooks of socialist countries like temporary period in the development of human society, from primeval ages to the class society. There were characterized mainly incidents, which were in harmony with theories of Marx and Lenin; there were suppressed these, which were in contradiction with the official state ideology.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AB - Dějiny
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Historica Universitatis Silesianae Opaviensis
ISSN
1803-411X
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
38
Strana od-do
191-229
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—