Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití multiagentního modelování k predikci návštěvnosti vybraných krajů v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F19%3AA0000482" target="_blank" >RIV/47813059:19240/19:A0000482 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.studiaturistica.cz/wp-content/uploads/2019/04/studia_turistica_2019_2.pdf" target="_blank" >https://www.studiaturistica.cz/wp-content/uploads/2019/04/studia_turistica_2019_2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití multiagentního modelování k predikci návštěvnosti vybraných krajů v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na vytvoření modelu umožňujícího simulovat rozhodování účastníků cestovního ruchu při výběru destinace. Model vychází z předpokladu, že rozhodování účastníků cestovního ruchu je založeno na individuální motivaci a racionalitě účastníků cestovního ruchu, existenci emocí, pocitu uspokojení z realizované cesty a také vlivu sociálních sítí na rozhodování. Cílem modelu je ověřit vhodnost využití agentově založeného modelování při simulaci rozhodování účastníků cestovního ruchu, poskytnout nástroj umožňující zkoumat vztahy mezi jednotlivými prvky modelu a predikovat návštěvnost jednotlivých destinací. Model je implementován v software NetLogo a prediktivní potenciál modelu je otestován na datech návštěvnosti čtyř vybraných krajů v ČR.

  • Název v anglickém jazyce

    USE OF MULTIAGENT MODELING TO PREDICT A MOUNT OF VISITORS OF SELECTED REGIONS IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on creating a model for simulating tourist decision-making process. The model is based on the assumption that decision-making in the tourism is based on the individual motivation and rationality of tourists, the existence of emotions, the feeling of satisfaction from the realized journey and also the influence of the social networks on decision making. The main goal of the model is to verify the suitability of the use of agent-based modeling in simulating tourist decision-making process, to provide a tool for exploring relationships between model elements and forecasting the amount individual visitors in the destinations. The model is implemented in NetLogo software and the predictive potential of the model is tested on the data of four selected regions in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia turistica

  • ISSN

    1804-252X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    31-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus