Proměny dramaturgie V : Pandemie jako výzva
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F21%3AA0000922" target="_blank" >RIV/47813059:19240/21:A0000922 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proměny dramaturgie V : Pandemie jako výzva
Popis výsledku v původním jazyce
V pořadí již 5. kolektivní monografie navazující na program vědecké konference Proměny dramaturgie opět nabízí příspěvky z dramaturgické praxe i akademického prostředí a ukazuje, jak podstatnou součástí umělecké činnosti napříč nejrůznějšími obory je práce dramaturgů. Čtenářům předkládáme rozmanité pohledy na současnou dramaturgii ve filmu, filmových a televizních médiích, na festivalech, ale také obecně v umění. Společným jmenovatelem a svým způsobem dramaturgem veškerého kulturního dění v minulém roce byl covid-19. Pandemická situace definovaná především řadou restriktivních protiepidemických opatření se přirozeně promítla i do několika příspěvků, jež reflektují pandemii jako společného hybatele v umění, ve filmu, na divadelních prknech či v klubové dramaturgii. V monografii pokračujeme v sérii textů zaměřených na dramaturgii ve filmu – na problematiku bodu zvratu u Miloše Formana, téma časoprostoru a mizanscény, nabízíme také konkrétní ukázku dramaturgické obhajoby filmu z praxe. Neméně výrazné téma představují také filmové a televizní festivaly. Monografii pak uzavírá text shrnující obraz Islandu v Česku, který může dobře sloužit jako konkrétní analýza stereotypního vnímání zahraniční kultury a společnosti u nás.
Název v anglickém jazyce
Changes in Dramaturgy V : The Challenge of the Pandemic
Popis výsledku anglicky
What is already the 5th collective monograph following on from the programme of the academic conference Changes in Dramaturgy (Proměny dramaturgie) once more offers contributions from dramaturgical practice as well as from the academic world and shows how the work of dramaturges is an essential part of artistic activity across a variety of disciplines. We present readers with diverse perspectives on contemporary dramaturgy in film, film and television media and festivals, as well as more generally in the arts. Covid-19 was the common denominator and, in a fashion, also the dramaturge for all cultural events in the last year. The pandemic situation, primarily defined by a range of restrictive anti-pandemic measures, has naturally led to several contributions reflecting on the pandemic as a common driving force in art, film, theatre or club dramaturgy. In this monograph we are continuing the series of texts focusing on film dramaturgy: on the issue of the tipping point in Miloš Forman, the theme of space-time and the mise-en-scène, and in addition we offer a concrete example of the dramaturgical defence of a film. Film and television festivals will also be a significant topic. The monograph concludes with a text summarising the Czech image of Iceland.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788075104915
Počet stran knihy
136
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě
Místo vydání
Opava
Kód UT WoS knihy
—