Metaliteracy as a key competency in post-truth society
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F22%3AA0001006" target="_blank" >RIV/47813059:19240/22:A0001006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://etika.ef.jcu.cz/about-conference" target="_blank" >https://etika.ef.jcu.cz/about-conference</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Metaliteracy as a key competency in post-truth society
Popis výsledku v původním jazyce
The concept of metaliteracy also includes ethical values that are implemented when working with digital information. Information education should respond to the problems of the post-truth era. In this context, we see ethical access to information, ethical handling of data, ethical values in content creation and sharing, and ethical principles in authorship as key competencies. These requirements should be reflected in the educational process at all levels. Metaliteracy will lead especially younger generations to better manage information overload, stress, facilitate their orientation in the information space, and help them to develop the right values in finding, using, sharing and creating information.
Název v anglickém jazyce
Metaliteracy as a key competency in post-truth society
Popis výsledku anglicky
The concept of metaliteracy also includes ethical values that are implemented when working with digital information. Information education should respond to the problems of the post-truth era. In this context, we see ethical access to information, ethical handling of data, ethical values in content creation and sharing, and ethical principles in authorship as key competencies. These requirements should be reflected in the educational process at all levels. Metaliteracy will lead especially younger generations to better manage information overload, stress, facilitate their orientation in the information space, and help them to develop the right values in finding, using, sharing and creating information.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50803 - Information science (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů