Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Muzealizace hudebních nástrojů a její teoretické reflexe od 19. století do současnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19240%2F22%3AA0001399" target="_blank" >RIV/47813059:19240/22:A0001399 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.phil.muni.cz/sites/default/files/pdf/MusicologicaBrunensia_57_2022_2_07.pdf" target="_blank" >https://digilib.phil.muni.cz/sites/default/files/pdf/MusicologicaBrunensia_57_2022_2_07.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MB2022-2-5" target="_blank" >10.5817/MB2022-2-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Muzealizace hudebních nástrojů a její teoretické reflexe od 19. století do současnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie podává dějiny té linie hudebně-muzeologického myšlení, která se vztahuje k muzealizaci hudebních nástrojů, jak je uskutečňována především v muzeích a jiných sbírkách hudebních nástrojů. Muzealizace hudebních nástrojů je značně starým a univerzálním fenoménem, který ovšem v západním světě v průběhu 19. století nabyl specifické podoby muzeí hudebních nástrojů, coby středisek rodící se organologie. Z kvantitativního hlediska tato linie dodnes představuje hlavní oblast, v níž se rozvíjí hudebně muzeologické myšlení.

  • Název v anglickém jazyce

    Musealization of Musical Instruments and its Theoretical Reflections from the 19th Century to the Present

  • Popis výsledku anglicky

    Two dominant lines can be recognized in the music-museological thought from the end of the 18th century to the present day. Each of these two lines relates to the musealization of one of the two fundamental types of “musical things”, as well as to the respective types of music-museal institutions. The first line has reflected the musealization of musicalia as musical texts (i.e. textual records of music, texts about music, and texts otherwise connected with the existence of music). In this study, however, we deal with the second line of music-museological thought, the one that reflects musical instruments. The collecting and musealization of musical instruments are old and universal phenomena, which took on the specific form of musical instrument museums in the course of the 19th century. These institutions then became the centres of nascent organology. As an auxiliary science of organology, this intellectual line has been actively developing, and from a quantitative point of view, it represents the main area of music-museological thought.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    107-129

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85153181109