Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teoretické znalosti středoškolských studentů o poskytování první pomoci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F13%3A%230000268" target="_blank" >RIV/47813059:19510/13:#0000268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teoretické znalosti středoškolských studentů o poskytování první pomoci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je zjistit a porovnat úroveň vědomostí studentů vybraných středních škol v Opavě při poskytování první pomoci. Zjištění znalostí je zaměřeno na poskytnutí první pomoci. V průzkumu jsme se zaměřily na studenty s různým odborným zaměřením -studenty střední zdravotnické školy (SZŠ), střední průmyslové školy stavební (SPŠ), střední zemědělské školy a gymnázia. Při zpracování výsledků a analýze dat jsme zjistily, že teoretické znalosti studentů jsou dostačující, avšak nové resuscitační postupy se do podvědomí studentů zatím zcela nevžily. Zjištěné rozdíly ve znalostech první pomoci jsou statisticky významné, na hladině významnosti p<= 0,05.

  • Název v anglickém jazyce

    Theoretical knowledge of high school students concerning first aid providing

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the presented article is to discover and compare knowledge levels of providing first aid among students attending selected high schools in Opava. In the knowledge inquiry, emphasis was placed on facts concerning first aid. Students frommultiple lines of study have been involved in the survey, including secondary nursing school, secondary civil engineering school, secondary agricultural school and grammar school. The results based on data analysis indicate that students´ knowledge of first aid is insufficient - the lay public has not yet become familiar with current resuscitation guidelines. The differences in knowledge for various groups are statistically significant at level p<=0.05.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Urgentní medicína

  • ISSN

    1212-1924

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    12-18

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus