Cesta k závislosti a zpět: sociálně-pedagogické aspekty drogových kariér
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F15%3A%230000616" target="_blank" >RIV/47813059:19510/15:#0000616 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cesta k závislosti a zpět: sociálně-pedagogické aspekty drogových kariér
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá sociálním kontextem užívání drog a drogové závislosti. Cílem výzkumu bylo zchytit změny sociálního prostředí a jejich normativních aspektů v případě individuálních kariér těch jedincům jejichž závislost má počátek v adolescenci a nepochází ze sociálně marginalizovaného prostředí. Klíčovým zjištěním studie je třífázový sekvenční model inkluze do drogové subkultury. Práce otevírá také otázku pedagogické intervence: problém práce s místem ve světě dospívajících.
Název v anglickém jazyce
Path to Addiction and Back: socio-pedagogical aspects of drug careers
Popis výsledku anglicky
The study deals with the social context of drug use and drug addiction. The aim of the research was the interception of the changes of the social environment and its normative aspects in case of individual careers of those individuals, whose addiction process begins in adolescence and do not come from socially marginalized environment. The partial objective was derived from the research data relevant socio-educational conclusions related to the practice. The research work is based on case study design and the main methods of data collection were in-depth interviews. The main findings of the research are a three-stage model of inclusion into the drug subculture. It emphasized the role of the environment labelled as pro-drug scene as a bridge between mainstream peer groups and social environment excluded group of drug addicts (drug subcultures) within the three-stage sequential model of inclusion into the drug subculture. In conclusion, the author tries to relate the research findings in
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7315-257-4
Počet stran knihy
84
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—