Possibilities for early diagnosis of auditory discrimination in preschool children with impaired communication ability
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F16%3AA0000520" target="_blank" >RIV/47813059:19510/16:A0000520 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Possibilities for early diagnosis of auditory discrimination in preschool children with impaired communication ability
Popis výsledku v původním jazyce
The author's contribution in the book provides the results of research on the orientation examination of auditory perception in preschool children with loud and whispered speech in the context of monitoring words with high and low sounds. By comparison and analysis, she presents the results within the phonetic-phonological linguistic level of speech. Based on the data obtained, recommendations for school speech therapy practice were subsequently established.
Název v anglickém jazyce
Possibilities for early diagnosis of auditory discrimination in preschool children with impaired communication ability
Popis výsledku anglicky
The author's contribution in the book provides the results of research on the orientation examination of auditory perception in preschool children with loud and whispered speech in the context of monitoring words with high and low sounds. By comparison and analysis, she presents the results within the phonetic-phonological linguistic level of speech. Based on the data obtained, recommendations for school speech therapy practice were subsequently established.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej
ISBN
9788377848944
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
31-46
Počet stran knihy
269
Název nakladatele
Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Místo vydání
Lublin
Kód UT WoS kapitoly
—