Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities for early diagnosis of auditory discrimination in preschool children with impaired communication ability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F16%3AA0000520" target="_blank" >RIV/47813059:19510/16:A0000520 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities for early diagnosis of auditory discrimination in preschool children with impaired communication ability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The author's contribution in the book provides the results of research on the orientation examination of auditory perception in preschool children with loud and whispered speech in the context of monitoring words with high and low sounds. By comparison and analysis, she presents the results within the phonetic-phonological linguistic level of speech. Based on the data obtained, recommendations for school speech therapy practice were subsequently established.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities for early diagnosis of auditory discrimination in preschool children with impaired communication ability

  • Popis výsledku anglicky

    The author's contribution in the book provides the results of research on the orientation examination of auditory perception in preschool children with loud and whispered speech in the context of monitoring words with high and low sounds. By comparison and analysis, she presents the results within the phonetic-phonological linguistic level of speech. Based on the data obtained, recommendations for school speech therapy practice were subsequently established.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej

  • ISBN

    9788377848944

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    31-46

  • Počet stran knihy

    269

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej

  • Místo vydání

    Lublin

  • Kód UT WoS kapitoly