Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Child protection system - just think differently?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19510%2F22%3AA0000382" target="_blank" >RIV/47813059:19510/22:A0000382 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Child protection system - just think differently?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Assessment of the presented models This chapter is devoted to the comparison of all the presented models and the possible use of their strengths for the development of children and childhood protection. This is discussed with relation to the paradigm change according to Gilbert (2012) – child focus. The author debates that any help to children at risk can also be traumatizing and describes the different views: - New challenges for the education of social workers. - New dilemmas that can reduce of deepen the traumatization of the children. From the point of view of these dilemmas, the use of the strengths of the individual models to change the approaches in the assistance to children is presented. This is tied to the practical use of the inspiring tools of the presented systems without a fundamental change in legislation. These changes are described from the point of view of the child focus paradigm.

  • Název v anglickém jazyce

    Child protection system - just think differently?

  • Popis výsledku anglicky

    Assessment of the presented models This chapter is devoted to the comparison of all the presented models and the possible use of their strengths for the development of children and childhood protection. This is discussed with relation to the paradigm change according to Gilbert (2012) – child focus. The author debates that any help to children at risk can also be traumatizing and describes the different views: - New challenges for the education of social workers. - New dilemmas that can reduce of deepen the traumatization of the children. From the point of view of these dilemmas, the use of the strengths of the individual models to change the approaches in the assistance to children is presented. This is tied to the practical use of the inspiring tools of the presented systems without a fundamental change in legislation. These changes are described from the point of view of the child focus paradigm.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    9788323554868

  • Počet stran knihy

    150

  • Název nakladatele

    Wydawnictwa Uniwerzytetu Warszawskiego

  • Místo vydání

    Warszawa

  • Kód UT WoS knihy