Komparace vnímání krize českými a holandskými firmami.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F11%3A%230001443" target="_blank" >RIV/47813059:19520/11:#0001443 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komparace vnímání krize českými a holandskými firmami.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na analýzu vnímání krize vybraných podniků v Česká republika a Holandska. Jako je například analýza byla použita metoda dotazníkového šetření, které pomohlo srovnání dopadů na podnikatelský sektor v těchto ekonomikách. Článek srovnává problémy společností podnikajících v době krize, povědomí o podpoře podnikání, jejich zapojení do podpory podnikání a využívání nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti. Analyzuje vnitřního i vnějšího prostředí firem, ale identifikovat jejich silné a slabé stránky a příležitosti a hrozby. Ze srovnání vyplynulo, že se společnosti dohodly na oblasti, jako je potřeba pomoci v této oblasti, dopad krize na podniky, zapojení do programů podpory podnikání, non pomocí aktivní politiky zaměstnanosti. Krize se projevila v každé ekonomice.Analýza ukazuje, že podnikatelský sektor hit v některých oblastech stejně. Na druhé straně, způsobit ztrátu zákazníků je vnímán rozdílně. Rozdíly jsou také uvedeny v povědomí podpory podnikání.
Název v anglickém jazyce
COMPARISON OF THE PERCEPTION OF CRISIS BY CZECH AND DUTCH COMPANIES
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on analyzing the perception of crisis by selected businesses in the Czech Republic and Holland. As the analysis method was used a questionnaire survey, which helped the comparison of impacts on the business sector in these economies.Article compares the problems of companies doing business in times of crisis, awareness about the aid business, their involvement in business support and using active employment policy tools. It analyzes the internal and external environment of firms, they identified their strengths, weaknesses and opportunities and threats. The comparison showed that the companies have agreed in area such as the need for assistance in that area, the impact of the crisis to firms, involvement in business support programs, non using of active employment policy. The crisis manifested itself in every economy. The analysis shows that the business sector hit in some areas equally. On the other hand, cause the loss of customers is perceived differently.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Papers of the University of Pardubice, Series D. Faculty of Economics and Administration
ISSN
1211-555X
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
145-154
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—