Mediální komunikace v podmínkách globální společnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F11%3A%230001484" target="_blank" >RIV/47813059:19520/11:#0001484 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mediální komunikace v podmínkách globální společnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá charakteristikou dnešní mediální komunikace. Popisuje oblasti výskytu anglických výrazů v komunikaci a snaží se nastínit jejich vliv na sociální orientaci, hodnotový systém i kulturní identitu. Vedle sociologického, psychologického a kulturologického hlediska stojí lingvistické pojetí internacionalizace komunikace, která je průvodním jevem globalizující se společnosti. Reflexe o aspektech zmiňovaného fenoménu vede dále k lingvistickým charakteristikám, k nimž patří faktor jazykové ekonomie, stylistické diferenciace, využití expresivnosti výrazů a jazyková integrace. Je nesporné, že mediální komunikace bude trendu internacionalizace podléhat i nadále.
Název v anglickém jazyce
MEDIA COMMUNICATION IN THE GLOBAL SOCIETY
Popis výsledku anglicky
The article deals with the characteristics of today's marketing communication from a linguistic point of view. It describes the range of English expressions in communicating and attempts to predict their impact on social orientation, value system and cultural identity. In addition to the sociological, psychological and linguistic, culturological perspective is the concept of the internationalization of the communication, which is a common phenomenon of global societies. The reflections on the aspects ofthe mentioned phenomenon lead to the linguistic characteristics, which include the factor of language economics, stylistic differentiation, the use of the terms of expressiveness and language integration. It is undisputed that marketing communication will be subject to the internationalization trend in future.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Komunikowanie spoleczne w wielokulturowych spoleczeństwach
ISBN
978-83-7611-961-8
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
183-204
Počet stran knihy
219
Název nakladatele
Adam Marszalek
Místo vydání
Toruń
Kód UT WoS kapitoly
—