Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer Behavior in Trading Processes: A Simulation Based Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002213" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002213 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.europment.org/library/2013/venice/bypaper/SCI/SCI-16.pdf" target="_blank" >http://www.europment.org/library/2013/venice/bypaper/SCI/SCI-16.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer Behavior in Trading Processes: A Simulation Based Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to propose an innovative simulation approach involving customer behavior in the trading processes of a virtual company. Agent-based modeling and simulation techniques are used to implement a multi-agent system to serve as a simulation framework. Our motivation is to use the framework as a basic part of a management system, operating as an integrated component of a real system implemented within a company (e.g. ERP system) so as to investigate and to predict the chosen business metrics of a company. With such a system serving to enable the management of a company to support their decision-making processes. The paper firstly presents some of the existing theories on consumer behavior and the types of factors which influence it. Secondly, the paper characterizes the multi-agent model of a virtual company, the agents participating in the trading negotiation, and the decision-making function. The decision-making function is used to count the product price during the

  • Název v anglickém jazyce

    Customer Behavior in Trading Processes: A Simulation Based Approach

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to propose an innovative simulation approach involving customer behavior in the trading processes of a virtual company. Agent-based modeling and simulation techniques are used to implement a multi-agent system to serve as a simulation framework. Our motivation is to use the framework as a basic part of a management system, operating as an integrated component of a real system implemented within a company (e.g. ERP system) so as to investigate and to predict the chosen business metrics of a company. With such a system serving to enable the management of a company to support their decision-making processes. The paper firstly presents some of the existing theories on consumer behavior and the types of factors which influence it. Secondly, the paper characterizes the multi-agent model of a virtual company, the agents participating in the trading negotiation, and the decision-making function. The decision-making function is used to count the product price during the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2013 International Conference on Systems, Control and Informatics (SCI 2013)

  • ISBN

    978-1-61804-206-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    111-116

  • Název nakladatele

    Europmnent

  • Místo vydání

    Benátky

  • Místo konání akce

    Benátky

  • Datum konání akce

    28. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku