Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparative Analysis of Return on Public Investment in Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002472" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002472 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparative Analysis of Return on Public Investment in Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education is relevant to the development of the human personality and the quality of human life. Investment in education represents a precondition for attainment of better economic, social and technological development. Investment in education is an important factor that facilitates decreasing unemployment, reducing of social inequality and social exclusion and increasing participation in civic and political life. Most of the investment in education comes primarily from public sources. The main aim of this paper is to compare the estimated return on public investment in education through a method that uses the Organization for Economic Co-operation and Development (public net present value), in the Czech Republic and in other OECD member countries.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparative Analysis of Return on Public Investment in Education

  • Popis výsledku anglicky

    Education is relevant to the development of the human personality and the quality of human life. Investment in education represents a precondition for attainment of better economic, social and technological development. Investment in education is an important factor that facilitates decreasing unemployment, reducing of social inequality and social exclusion and increasing participation in civic and political life. Most of the investment in education comes primarily from public sources. The main aim of this paper is to compare the estimated return on public investment in education through a method that uses the Organization for Economic Co-operation and Development (public net present value), in the Czech Republic and in other OECD member countries.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Financial regulation and supervision in the after-crisis period. Proceedings of the 14th International Conference on Finance and Banking

  • ISBN

    978-80-7248-892-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    151-160

  • Název nakladatele

    SU OPF

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Ostrava, Česká republika

  • Datum konání akce

    16. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku