Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Economic Growth and Human Capital: The Case of Visegrad Countries

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002479" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002479 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Economic Growth and Human Capital: The Case of Visegrad Countries

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Impact of education, more precisely impact of skills and knowledge (human capital) to increase individual productivity and wealth of nation, was already emphasized by classical economists. Comprehensive concepts of theory of human capital appeared in theearly Sixties of 20th century. In the last two decades, the influence of human capital, more precisely influence of education on economic growth and productivity was confirmed by many economic studies. Human capital as an additional production factor isincluded in the new theories of economic growth. On the contrary, some experts criticize this unambiguous and inconclusive relation and some of them even disprove this hypothesis, publishing their studies. A lot of researchers expressed human capital asinvestment or expenditure in education, schooling enrollments or average length of education. In authors' opinion, these variables do not seem to be appropriate indicators of human capital. This paper deals with the relationship of hum a

  • Název v anglickém jazyce

    The Economic Growth and Human Capital: The Case of Visegrad Countries

  • Popis výsledku anglicky

    Impact of education, more precisely impact of skills and knowledge (human capital) to increase individual productivity and wealth of nation, was already emphasized by classical economists. Comprehensive concepts of theory of human capital appeared in theearly Sixties of 20th century. In the last two decades, the influence of human capital, more precisely influence of education on economic growth and productivity was confirmed by many economic studies. Human capital as an additional production factor isincluded in the new theories of economic growth. On the contrary, some experts criticize this unambiguous and inconclusive relation and some of them even disprove this hypothesis, publishing their studies. A lot of researchers expressed human capital asinvestment or expenditure in education, schooling enrollments or average length of education. In authors' opinion, these variables do not seem to be appropriate indicators of human capital. This paper deals with the relationship of hum a

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Conference Liberec Economic Forum 2013

  • ISBN

    978-80-7372-953-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    610-617

  • Název nakladatele

    Technical University of Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    16. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku