Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Preliminary Ruling Decision in the Case of Google vs. Louis Vuitton Concerning the AdWord Service and its Impact on the Community Law.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F13%3A%230002490" target="_blank" >RIV/47813059:19520/13:#0002490 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.amfiteatrueconomic.ro/RevistaDetalii_EN.aspx?Cod=48" target="_blank" >http://www.amfiteatrueconomic.ro/RevistaDetalii_EN.aspx?Cod=48</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Preliminary Ruling Decision in the Case of Google vs. Louis Vuitton Concerning the AdWord Service and its Impact on the Community Law.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The internet user after entering the keywords obtains two kinds of search results - natural and sponsored ones. The following paper deals with the issue of using keywords which correspond to trademarks registered by a third party for advertising purposesthrough internet search portals such as Google, Yahoo, Bing, Seznam, Centrum etc. (in principle web search portals). The objective of this article is to analyze decided cases dealing with the AdWords service issued by the Court of Justice of the European Union and compare them also with the attitude in similar disputes in the U.S. Within this knowledge it is necessary to determine the impact of these decisions on further national courts decisions of European Union member states. Moreover there is alsolegal impact on copyright law and responsibility of internet search engines deduced. The method of the analysis of courts decisions is used and the method of legal comparison is applied to different attitudes in similar cases. Where a th

  • Název v anglickém jazyce

    The Preliminary Ruling Decision in the Case of Google vs. Louis Vuitton Concerning the AdWord Service and its Impact on the Community Law.

  • Popis výsledku anglicky

    The internet user after entering the keywords obtains two kinds of search results - natural and sponsored ones. The following paper deals with the issue of using keywords which correspond to trademarks registered by a third party for advertising purposesthrough internet search portals such as Google, Yahoo, Bing, Seznam, Centrum etc. (in principle web search portals). The objective of this article is to analyze decided cases dealing with the AdWords service issued by the Court of Justice of the European Union and compare them also with the attitude in similar disputes in the U.S. Within this knowledge it is necessary to determine the impact of these decisions on further national courts decisions of European Union member states. Moreover there is alsolegal impact on copyright law and responsibility of internet search engines deduced. The method of the analysis of courts decisions is used and the method of legal comparison is applied to different attitudes in similar cases. Where a th

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Amfiteatru Economic Journal

  • ISSN

    1582-9146

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    33

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    246-260

  • Kód UT WoS článku

    000314746900018

  • EID výsledku v databázi Scopus