Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Are timss scores suitable proxies for nations human capital?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002635" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002635 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Are timss scores suitable proxies for nations human capital?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To express human capital of nations proxies, such as literacy rates, school-enrollment rates or years of schooling are used. The aim of this article is to explore another possibility: to relate countrys human capital to its outcome in TIMSS (The Third International Mathematics and Science Study), large international study of students achievements in mathematics and science literacy from 1995. The relationship between TIMSS scores and GDP growth during 2000-2010 and GDP per capita in 2010 is examined andTIMSS are compared with other proxies of human capital, namely primary, secondary and tertiary school-enrollment rates from 1990, 1995 and 2000. The main result is that the correlation between TIMSS scores and GDP per capita in 2010 is statistically signifi cant at á = 0.01 level, and this relationship is stronger than that for school-enrollment rates. Also, linear models explaining GDP growth with TIMSS were found more statistically signifi cant than models without TIMSS. These results

  • Název v anglickém jazyce

    Are timss scores suitable proxies for nations human capital?

  • Popis výsledku anglicky

    To express human capital of nations proxies, such as literacy rates, school-enrollment rates or years of schooling are used. The aim of this article is to explore another possibility: to relate countrys human capital to its outcome in TIMSS (The Third International Mathematics and Science Study), large international study of students achievements in mathematics and science literacy from 1995. The relationship between TIMSS scores and GDP growth during 2000-2010 and GDP per capita in 2010 is examined andTIMSS are compared with other proxies of human capital, namely primary, secondary and tertiary school-enrollment rates from 1990, 1995 and 2000. The main result is that the correlation between TIMSS scores and GDP per capita in 2010 is statistically signifi cant at á = 0.01 level, and this relationship is stronger than that for school-enrollment rates. Also, linear models explaining GDP growth with TIMSS were found more statistically signifi cant than models without TIMSS. These results

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Prague Economic Papers

  • ISSN

    1210-0455

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    181-197

  • Kód UT WoS článku

    000339465700003

  • EID výsledku v databázi Scopus