The establishment of VIG group as a marketing strategy on the insurance market in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002707" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002707 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=UA@search_mode=GeneralSearch@qid=1@SID=Z1prE4N7f2o5CxElcfd@page=1@doc=1@cacheurlFromRightClick=no" target="_blank" >http://apps.webofknowledge.com/full_record.do?product=UA@search_mode=GeneralSearch@qid=1@SID=Z1prE4N7f2o5CxElcfd@page=1@doc=1@cacheurlFromRightClick=no</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The establishment of VIG group as a marketing strategy on the insurance market in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The issue of the establishment of insurance groups relates to up-to-date trends on the present insurance market. The VIG group is a major insurance group on the Czech insurance market. The insurance companies Kooperativa Pojišťovna, ČPP Pojišťovna and Pojišťovna ČS are its three subsidiaries. The aim of this paper is to determine the influence of the establishment of the insurance group VIG on selected indicators of the insurance market. The paper describes the establishment and development of the insurance group VIG in the Czech Republic. The article characterizes business cooperation of insurance companies within the insurance group VIG and cooperation with commercial banks under the terms of bancassurance products. The paper includes an analysis ofthe insurance market of the insurance group VIG according to selected indicators for the period 2005 -2012 and evaluates their development.
Název v anglickém jazyce
The establishment of VIG group as a marketing strategy on the insurance market in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The issue of the establishment of insurance groups relates to up-to-date trends on the present insurance market. The VIG group is a major insurance group on the Czech insurance market. The insurance companies Kooperativa Pojišťovna, ČPP Pojišťovna and Pojišťovna ČS are its three subsidiaries. The aim of this paper is to determine the influence of the establishment of the insurance group VIG on selected indicators of the insurance market. The paper describes the establishment and development of the insurance group VIG in the Czech Republic. The article characterizes business cooperation of insurance companies within the insurance group VIG and cooperation with commercial banks under the terms of bancassurance products. The paper includes an analysis ofthe insurance market of the insurance group VIG according to selected indicators for the period 2005 -2012 and evaluates their development.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EUROPEAN FINANCIAL SYSTEMS 2014: PROCEEDINGS OF THE 11TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC CONFERENCE
ISBN
978-80-210-7153-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
475-483
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Lednice
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000350701500064