Vliv intervence České národní banky na cestovní ruch v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F14%3A%230002878" target="_blank" >RIV/47813059:19520/14:#0002878 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv intervence České národní banky na cestovní ruch v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o vlivu měnové intervence České národní banky na vývoj trendů na českém trhu cestovního ruchu. Metodou abstrakce, analýzy a komparace faktů hodnotí vliv použití nástroje měnové politiky - oslabení kurzu české koruny vůči euru na cestovníruch po roce působení. Intervence ČNB v první fázi přinesla nepříjemné důsledky pro občany ČR, přispěla ke snížení kupní síly obyvatel ČR, změnila nákupní chování, zvýšila nepříznivou míru substituce produktu cestovního ruchu, růst cen potravin ovlivnilceny v pohostinství, zdražila zahraniční dovolenou. Na druhé straně měnová intervence ČNB vyvolala v cestovním ruchu zvýšení příjezdů zahraničních turistů, podporu domácí turistiky, zvýšení investic v hotelnictví. Domácnosti nadále utrácejí za služby pohostinství, za ubytování, za rekreaci. V delším období převažují pozitivní efekty v podobě udržení cenové stability a rychlejšího oživení hospodářského růstu, což může mít pozitivní vliv na vývoj cestovního ruchu v ČR.
Název v anglickém jazyce
Effect of intervention by the Czech National Bank on tourism in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The article discusses the impact of currency intervention by the Czech NationalBank on the development trends in the czech tourism market. Method of abstraction, analysis and comparison of facts assesses the impact of the monetary policy - the inpairmentof the czech crown against the euro on the czech tourism. CNB intervention in the first phase brought unpleasant consequences for the citizens of the Czech Republic, contributed to a reduction in the purchasing power inhabitants, changed purchase behavior, increased unfavorable rate of substitution of the tourism product, growth in food prices, affected the prices in the hospitality industry, holiday abroad prices raised. On the other hand, CNB monetary intervention sparked an increased arrivals of foreign tourists, promoted domestic tourism, increased investment in the hotel industry. Households continue to spend money for hospitality services, for accommodation and recreation. In the longer term outweigh the positive effects in terms
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
15th International Scientific Conference International Relations 2014 Contemporary Issues Of World Economics And Politics
ISBN
978-80-225-3980-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
289-297
Název nakladatele
Publishing House EKONÓM
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Smolenice
Datum konání akce
4. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—