Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Degree of Czech Companies´ Internationalization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003605" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003605 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencepublishinggroup.com/journal/archive.aspx?journalid=324@issueid=-1" target="_blank" >http://www.sciencepublishinggroup.com/journal/archive.aspx?journalid=324@issueid=-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Degree of Czech Companies´ Internationalization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The issue of the degree of company internationalization has become in recent decades the focus of much research. As there is no universally applicable measurement concept, most researches face the difficult task of bringing research questions, measurement concepts and data availability into line. This paper includes theoretical as well as methodological considerations concerning the measurement of the internationalization degree of Czech companies. The companies included in the study are those that haveundertaken internationalization activities and are incorporated in the Czech Republic. The research has been carried out with the help of a corpus of 297 enterprises. The research method was an oral questioning and the main instrument was a questionnaire. The measuring the degree of internationalization of Czech companies was based on available data which are, in the case of Czech companies, very limited. This study reveals the fact that the degree of internationalization of Czech compa

  • Název v anglickém jazyce

    The Degree of Czech Companies´ Internationalization

  • Popis výsledku anglicky

    The issue of the degree of company internationalization has become in recent decades the focus of much research. As there is no universally applicable measurement concept, most researches face the difficult task of bringing research questions, measurement concepts and data availability into line. This paper includes theoretical as well as methodological considerations concerning the measurement of the internationalization degree of Czech companies. The companies included in the study are those that haveundertaken internationalization activities and are incorporated in the Czech Republic. The research has been carried out with the help of a corpus of 297 enterprises. The research method was an oral questioning and the main instrument was a questionnaire. The measuring the degree of internationalization of Czech companies was based on available data which are, in the case of Czech companies, very limited. This study reveals the fact that the degree of internationalization of Czech compa

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Business @ Management

  • ISSN

    2331-0626

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    6-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus