Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of regression analysis to prediction of the attendance of cultural events (on example of the Moravian-Silesian Region)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F15%3A%230003685" target="_blank" >RIV/47813059:19520/15:#0003685 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of regression analysis to prediction of the attendance of cultural events (on example of the Moravian-Silesian Region)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cultural tourism is one the most widespread forms of tourism. It is apparent from the global number of trips motivated by "seeing the places" and culture, but also from researches carried out in the Czech Republic. Thus, also domestic tourists like travelling for cultural reasons.The paper focuses on factors influencing attendance of selected cultural destinations in the Moravian-Silesian Region. The aim of the contribution is to construct a regression model for attendance of cultural events in the Moravian-Silesian Region and predict the development of number of their visitors. The partial aim is to highlight the importance of culture for tourism development and significance of analyses and researches in the field of culture. The paper describes the process of regression analysis in detail. Subsequently, the data on attendance of cultural events, the number of these events and the number of their organizers in the investigated region in years 2008 - 2013 are analyzed. The analysis res

  • Název v anglickém jazyce

    Use of regression analysis to prediction of the attendance of cultural events (on example of the Moravian-Silesian Region)

  • Popis výsledku anglicky

    Cultural tourism is one the most widespread forms of tourism. It is apparent from the global number of trips motivated by "seeing the places" and culture, but also from researches carried out in the Czech Republic. Thus, also domestic tourists like travelling for cultural reasons.The paper focuses on factors influencing attendance of selected cultural destinations in the Moravian-Silesian Region. The aim of the contribution is to construct a regression model for attendance of cultural events in the Moravian-Silesian Region and predict the development of number of their visitors. The partial aim is to highlight the importance of culture for tourism development and significance of analyses and researches in the field of culture. The paper describes the process of regression analysis in detail. Subsequently, the data on attendance of cultural events, the number of these events and the number of their organizers in the investigated region in years 2008 - 2013 are analyzed. The analysis res

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical Methods in Economics

  • ISBN

    978-80-261-0539-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    624-628

  • Název nakladatele

    International Conference Mathematical Methods in Economics MME 2015

  • Místo vydání

    Faculty of Economics West Bohemia Plzeň

  • Místo konání akce

    Cheb, Czech Republic

  • Datum konání akce

    9. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku