Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Corporate Social Responsibility: The Importance of the Stakeholder Perception

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F16%3A00010539" target="_blank" >RIV/47813059:19520/16:00010539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Corporate Social Responsibility: The Importance of the Stakeholder Perception

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The differing views regarding the role of business in society are often presented as being placed within the stakeholder-shareholder debate. Corporate Social Responsibility (CSR) not only sits comfortably with the mantra of maximising shareholder value, sustainable CRS practices enhance shareholder value. The purpose of the current paper is to focus on the strategic implications of stakeholder approach in theo-retical background with confrontation in a sample of Czech small and medium-sized enterprises (SME) and large enterprises. Data were collected through personal questionnaires that were subsequently evalu-ated by dependence on the type of stakeholders and their level of significance. The findings of the research discovered considerable differences between the perception of the role and importance of the vari-ous stakeholders. The contribution of this paper derives in application of stakeholder approach in Czech enterprises. They are seen as having an obligation to consider society's long-run needs and wants, which implies that they engage in activities that promote benefits for society.

  • Název v anglickém jazyce

    Corporate Social Responsibility: The Importance of the Stakeholder Perception

  • Popis výsledku anglicky

    The differing views regarding the role of business in society are often presented as being placed within the stakeholder-shareholder debate. Corporate Social Responsibility (CSR) not only sits comfortably with the mantra of maximising shareholder value, sustainable CRS practices enhance shareholder value. The purpose of the current paper is to focus on the strategic implications of stakeholder approach in theo-retical background with confrontation in a sample of Czech small and medium-sized enterprises (SME) and large enterprises. Data were collected through personal questionnaires that were subsequently evalu-ated by dependence on the type of stakeholders and their level of significance. The findings of the research discovered considerable differences between the perception of the role and importance of the vari-ous stakeholders. The contribution of this paper derives in application of stakeholder approach in Czech enterprises. They are seen as having an obligation to consider society's long-run needs and wants, which implies that they engage in activities that promote benefits for society.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 9th International Scientific Conference

  • ISBN

    978-609-457-921-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    neuvedeno

  • Název nakladatele

    Vilnius Gediminas Technical University

  • Místo vydání

    Vilnius, Lithuania

  • Místo konání akce

    Vilnius, Lithuania

  • Datum konání akce

    12. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000406677200053