Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vývoj spotřeby cestovního ruchu v oblasti stravování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F16%3A00010683" target="_blank" >RIV/47813059:19520/16:00010683 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ke.uniza.sk/sites/default/files/content_files/proceedings_part_i_0.pdf" target="_blank" >http://ke.uniza.sk/sites/default/files/content_files/proceedings_part_i_0.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vývoj spotřeby cestovního ruchu v oblasti stravování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pokud vezmeme v úvahu rozsah cestovního ruchu, ze své podstaty, může být považován za globálního průmyslu již řadu let, a to i přes počáteční pomalý rozvoj ve srovnání s ostatními odvětvími, tempo globalizace proniká do všech oblastí cestovního ruchu, kterými jsou ubytovací služby, ale také služby cestovní kanceláře, ubytování, doprava, zboží, služby spojené s cestovním ruchem a stravování. Poslední jmenovaný sektor je spojen především s prolínáním etnických trendů kuchyně. Není neobvyklé, že dnes v restauraci se podávají exotické prvky v kuchyni. Dochází k fast food expanzi a franšízových společností (McDonalds, KFC, atd.). Stravovací služby mají dominantní postavení v odvětví cestovního ruchu. Stravovací služby absorbují 30,9% pracovníků v odvětví cestovního ruchu a na celkové zaměstnanosti národního hospodářství se podílí 1,3%. Stejně jako hotely a ubytovací služby generují nejvyšší spotřebu stravovacích služeb v odvětví cestovního ruchu, který může být považován za jeden z ukazatel ů úrovně stravovacích služeb. Vývoj vnitřní spotřeby cestovního ruchu (domácí a silniční) je vysoce citlivý na hospodářsko-politických událostí. Především to má vliv na vývoj návštěvnosti, která závisí na vývoji cenových indexů, vývoj směnných kurzů a v současné době i na vývoji migrační krize. Článek se zabývá analýzou vývoje spotřeby ve stravovacích segmentu. V souvislosti s prací byl vytvořen model spotřeby vnitřního cestovního ruchu za použití metod srovnání faktorů, které ovlivňují spotřebu a statistické analýzy. Závěry vypovídají o pozitivním vývoji spotřeby a zvýšení využívání stravovacích služeb.

  • Název v anglickém jazyce

    The Development of tourism consumption in catering

  • Popis výsledku anglicky

    If we consider the scope of tourism, by its nature, it can be considered as a global industry already for years, and despite initial slow development compared to other sectors, the pace of globalization penetrates into all areas of tourism, that is accommodation services, but also services of travel agencies, accommodation, transport, goods, services related with tourism and catering. The last designated by the sector is linked mainly with crossfade, ethnic cuisine trends. It is not rare that today the restaurant serves exotic elements in the kitchen. Occurs to the expansion franchise companies' fast food (McDonald's, KFC, etc.). Catering services have a dominant position in the tourism sector. Catering services will absorb 30.9% of the workers of the tourism industry and to the overall employment of national economy shall contribute 1.3%. Just as hotels and accommodation services generate the highest consumption of catering services in the tourism sector, which can be considered as on e of the indicators of the level of catering services. The development of internal tourism consumption (home and road) is highly sensitive to the economic-political events. Above all, it affects the development of the visitation, that depends on the development of price indices, exchange-rate developments and is currently developing a migration crisis. The article deals with the analysis of the development of consumption in the catering segment. In the context of the work will be created model in the internal tourism consumption using the methods of comparison of factors influencing consumption and statistical analysis. The conclusions of the talks about the positive developments in the consumption and increasing the use of catering services.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    16. mezinárodní vědecká konference "Globalizace a její sociálně - ekonomické důsledky 2016"

  • ISBN

    978-80-8154-191-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    247-254

  • Název nakladatele

    University of Zilina, The Faculty of Operation and Economics of Transport and Communication, Zilina, SK

  • Místo vydání

    Žilina, SK

  • Místo konání akce

    Rajecké Teplice

  • Datum konání akce

    5. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000393253800032