Fuzzy Decision Analysis Module for Excel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F16%3A00010792" target="_blank" >RIV/47813059:19520/16:00010792 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fuzzy Decision Analysis Module for Excel
Popis výsledku v původním jazyce
There exists wide range of software products to support decision making. Main disadvantage of those software products is that they are commercial and relatively expensive and thus it prevents them to be used by small companies, students or researchers. This paper introduces a new Microsoft Excel add-in FuzzyDAME which is completely free and was developed to support users in multicriteria decision making situations with uncertain data. It can be also used by students to help them understand basic principles of multicriteria decision making, because it doesn't behave as a black box but displays results of all intermediate calculations. The proposed software package is demonstrated on an illustrating example of real life decision problem -selecting the best advertising media for a company.
Název v anglickém jazyce
Fuzzy Decision Analysis Module for Excel
Popis výsledku anglicky
There exists wide range of software products to support decision making. Main disadvantage of those software products is that they are commercial and relatively expensive and thus it prevents them to be used by small companies, students or researchers. This paper introduces a new Microsoft Excel add-in FuzzyDAME which is completely free and was developed to support users in multicriteria decision making situations with uncertain data. It can be also used by students to help them understand basic principles of multicriteria decision making, because it doesn't behave as a black box but displays results of all intermediate calculations. The proposed software package is demonstrated on an illustrating example of real life decision problem -selecting the best advertising media for a company.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10103 - Statistics and probability
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-02424S" target="_blank" >GA14-02424S: Metody operačního výzkumu pro podporu rozhodování v podmínkách neurčitosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
34th International Conference Mathematical Methods in Economics 2016 Conference Proceedings
ISBN
978-80-7494-296-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
663-668
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
6. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000385239500114