Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL IN ONLINE SHOPPING: A LITERATURE REVIEW

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F17%3A00010908" target="_blank" >RIV/47813059:19520/17:00010908 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://demsme.cms.opf.slu.cz/" target="_blank" >http://demsme.cms.opf.slu.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL IN ONLINE SHOPPING: A LITERATURE REVIEW

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years´ large number of consumers in the Czech Republic frequently shop on the Internet, if we focus on Fast Moving Consumer Goods (FMCG), there are an increase of online purchases. For research on what drives consumers to shop online, the Technology acceptance models can be utilised. Technology acceptance model (TAM) was introduced by Davis in 1986 as a theory for describing an individual´s acceptance of information systems. In these days, the TAM is considered the most influential and commonly employed theory in that area. This study aims to provide a coherent view of literature about Technology acceptance model in online shopping. Therefore, it summarises development of TAM to increase the understanding of consumer attitudes towards online shopping and their intention to buy on the Internet. This article will contribute significantly to possible modifications of TAM for FMCG area. The search strategy for the review model is primarily directed towards finding published paper s from the contents of EBSCO, ScienceDirect and Google Scholar database.

  • Název v anglickém jazyce

    TECHNOLOGY ACCEPTANCE MODEL IN ONLINE SHOPPING: A LITERATURE REVIEW

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years´ large number of consumers in the Czech Republic frequently shop on the Internet, if we focus on Fast Moving Consumer Goods (FMCG), there are an increase of online purchases. For research on what drives consumers to shop online, the Technology acceptance models can be utilised. Technology acceptance model (TAM) was introduced by Davis in 1986 as a theory for describing an individual´s acceptance of information systems. In these days, the TAM is considered the most influential and commonly employed theory in that area. This study aims to provide a coherent view of literature about Technology acceptance model in online shopping. Therefore, it summarises development of TAM to increase the understanding of consumer attitudes towards online shopping and their intention to buy on the Internet. This article will contribute significantly to possible modifications of TAM for FMCG area. The search strategy for the review model is primarily directed towards finding published paper s from the contents of EBSCO, ScienceDirect and Google Scholar database.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Decision making for Small and Medium Sized Enterprises

  • ISBN

    978-80-7510-243-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    10-18

  • Název nakladatele

    SU OPF Karviná

  • Místo vydání

    Karviná

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    4. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku