Additivity and Superadditivity in N-Person Cooperative Games with Atanassov Intuitionistic Fuzzy Expectations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F18%3A00011049" target="_blank" >RIV/47813059:19520/18:00011049 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-99954-8_32" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-99954-8_32</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-99954-8_32" target="_blank" >10.1007/978-3-319-99954-8_32</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Additivity and Superadditivity in N-Person Cooperative Games with Atanassov Intuitionistic Fuzzy Expectations
Popis výsledku v původním jazyce
In agent-based models, agents are expected to coordinate mutual actions - to cooperate. The cooperation among agents is usually described by tools of game theory. In general, the cooperation of autonomous agents is based on information of perspective gain from cooperation. If the gain from cooperation is at least as high as the gain which agents can receive without cooperation, then this situation can be described by tools of superadditive cooperative games. The information received by agents in the case of real-world systems is not deterministic, and the use of more sophisticated tools is required. Hence, the main aim of this paper is to discuss additivity and superadditivity issues in the case of cooperative games with expectations given as Atanassov intuitionistic numbers.
Název v anglickém jazyce
Additivity and Superadditivity in N-Person Cooperative Games with Atanassov Intuitionistic Fuzzy Expectations
Popis výsledku anglicky
In agent-based models, agents are expected to coordinate mutual actions - to cooperate. The cooperation among agents is usually described by tools of game theory. In general, the cooperation of autonomous agents is based on information of perspective gain from cooperation. If the gain from cooperation is at least as high as the gain which agents can receive without cooperation, then this situation can be described by tools of superadditive cooperative games. The information received by agents in the case of real-world systems is not deterministic, and the use of more sophisticated tools is required. Hence, the main aim of this paper is to discuss additivity and superadditivity issues in the case of cooperative games with expectations given as Atanassov intuitionistic numbers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10103 - Statistics and probability
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA18-01246S" target="_blank" >GA18-01246S: Nestandardní optimalizační a rozhodovací metody v manažerských procesech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Computer Information Systems and Industrial Management, LNCS 11127
ISBN
978-3-319-99953-1
ISSN
—
e-ISSN
1611-3349
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
380-391
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Switzerland
Místo konání akce
Olomouc, Czech Republic
Datum konání akce
27. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—