Integration of tourism markets in Australia: An international visitor arrivals' convergence assessment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F18%3A00011098" target="_blank" >RIV/47813059:19520/18:00011098 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1354816618776184" target="_blank" >https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/1354816618776184</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1177/1354816618776184" target="_blank" >10.1177/1354816618776184</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integration of tourism markets in Australia: An international visitor arrivals' convergence assessment
Popis výsledku v původním jazyce
By applying the methodological framework of transition modeling and econometric convergence tests introduced by Phillips and Sul, we reveal the existence of convergence clubs and transition convergence paths of international visitor arrivals for Australia. Specifically, by using monthly data of international arrivals over the period of January 1991 to September 2017, we provide evidence that tourism markets can integrate. The analysis suggests the identification of five distinct convergence clubs. This in turn signifies an integration phenomenon of Australia's tourism market, which is revealed through the different convergence patterns of international visitor arrivals. Finally, it is evident that the revealed integration behavior of Australia's international tourism market will enable policy makers to target better tourism needs through customized policies.
Název v anglickém jazyce
Integration of tourism markets in Australia: An international visitor arrivals' convergence assessment
Popis výsledku anglicky
By applying the methodological framework of transition modeling and econometric convergence tests introduced by Phillips and Sul, we reveal the existence of convergence clubs and transition convergence paths of international visitor arrivals for Australia. Specifically, by using monthly data of international arrivals over the period of January 1991 to September 2017, we provide evidence that tourism markets can integrate. The analysis suggests the identification of five distinct convergence clubs. This in turn signifies an integration phenomenon of Australia's tourism market, which is revealed through the different convergence patterns of international visitor arrivals. Finally, it is evident that the revealed integration behavior of Australia's international tourism market will enable policy makers to target better tourism needs through customized policies.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Tourism Economics
ISSN
1354-8166
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
901-907
Kód UT WoS článku
000447566200008
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85046788895